Onze trainingen

Bij alle trainingen worden pedagogisch medewerkers gestimuleerd om over hun eigen ruimte na te denken. De trainingen maken het team bewust van de meerwaarde en kenmerken van een pedagogisch ingerichte ruimte. Met afstemming tussen pedagogische doelen en kwaliteit van de inrichting.

Een omgeving die inspireert, faciliteert, structuur en creativiteit bevordert, verhoogt het vakmatig handelen en vermindert de werklast van de medewerkers.

KDV

De trainee wordt de interne coach. Die zorgt ervoor dat de pedagogisch medewerkers kennis opdoen over het belang van de ruimtelijke omgeving voor kinderen. De trainee leert hoe ze die kennis in de praktijk kunnen brengen. Minstens zo belangrijk: die zorgt dat het team als geheel het ruimtegebruik op de agenda blijft houden, door te blijven kijken naar hoe kinderen de ruimten gebruiken en daar, waar nodig, op in te spelen.

  • indeling van de ruimte
  • inrichting van de plekken
  • goede balans theorie en praktijk
  • observatie methoden
  • duidelijk defini├źren van activiteitenplekken
Meer informatie

BSO

De trainee wordt de interne coach. Die zorgt ervoor dat de pedagogisch medewerkers kennis opdoen over het belang van de ruimtelijke omgeving voor kinderen. De trainee leert hoe ze die kennis in de praktijk kunnen brengen. Minstens zo belangrijk: die zorgt dat het team als geheel het ruimtegebruik op de agenda blijft houden, door te blijven kijken naar hoe kinderen de ruimten gebruiken en daar, waar nodig, op in te spelen.

  • Bepalen van de benodigde plekken en die goed verdelen over het gebouw
  • Aandacht voor deel gebruik van de plekken met de onderwijsinstelling
  • Inrichten van de plekken specifiek per doelgroep
  • Specifiek aandacht besteden aan de verschillen in behoeften tussen kinderen van verschillende leeftijden.
Meer informatie

IKC

De trainee wordt de interne coach. Die zorgt ervoor dat de pedagogisch medewerkers kennis opdoen over het belang van de ruimtelijke omgeving voor kinderen. De trainee leert hoe ze die kennis in de praktijk kunnen brengen. Minstens zo belangrijk: die zorgt dat het team als geheel het ruimtegebruik op de agenda blijft houden, door te blijven kijken naar hoe kinderen de ruimten gebruiken en daar, waar nodig, op in te spelen.

  • Specifieke aandacht voor de ruimtes waar deelgebruik plaatsvindt
  • Spel, sociale competentie en emotionele veiligheid worden gewaarborgd met de indeling van deze ruimtes
Meer informatie

Heb je vragen?

Neem dan gerust contact met ons op via 0655323126 of email ons op info@ruimtedenken.nl